Vali MEHMET FATİH SERDENGEÇTİ ve eşi BELKIS EDİGE SERDENGEÇTİ Hanımefendi, Giresun’un Yeşil Lezzetleri Gastronomi Festivali’ne katıldı
Giresun’da ikincisi düzenlenen Giresun’un Yeşil Lezzetleri Gastronomi Festivali, 25 Mayıs Cumartesi günü saat 11:00’de Debboy mevkiinden Atatürk Meydanı’na kadar uzanan görkemli bir festival korteji ile başladı. Bu renkli kortej, Giresun’un gastronomi alanındaki potansiyelini ve enerjisini gözler önüne serdi. Giresun mutfağına özgü yüzlerce yöresel yemek ve gastronomi ürününün tanıtıldığı festivalde Vali Serdengeçti ve eşi Hanımefendi, Atatürk Meydanı’ndaki festival alanına geldiklerinde büyük bir ilgi ve sevgi gösterisiyle karşılandılar. Festivalin açılış konuşmasını yapan Vali SERDENGEÇTİ, Giresun’un zengin mutfağını tanıtmanın önemine vurgu yaparak, “Bugün burada, Giresun’un eşsiz mutfak kültürünü tanıtmak ve bu zenginlikleri sizlerle paylaşmak için ikincisi düzenlenen Giresun’un Yeşil Lezzetleri Gastronomi Festivali’nde sizlerle bir araya gelmekten büyük memnuniyet duyuyorum. Hepiniz hoş geldiniz. Gastronomi, yalnızca yemek yemekten ibaret değildir. Bu alanda yapılan her çalışma, bir kültürü, bir yaşam biçimini, bir tarihin izlerini taşır. Gastronomi, aynı zamanda büyük bir endüstridir ve bu endüstri, doğru adımlar atıldığında şehirlerimize büyük katkılar sağlar. Giresun’un çok zengin bir mutfağa sahip olduğunu biliyoruz. Bu zenginlikleri daha geniş kitlelere tanıtmak ve şehrimize artı değer katmak amacıyla düzenlediğimiz bu festival, Karadeniz’in parlayan yıldızı Giresun’umuzun refah düzeyini artırmada önemli bir rol oynayacaktır. Bu festival ile birlikte Giresun, turizm ve gastronomiyi bir araya getirerek büyük bir potansiyel barındırdığını bir kez daha göstermektedir. Şehrimizin güzelliklerini ve lezzetlerini tanıtmak, yerel ekonomimize ve turizmimize katkı sağlayacaktır. Bu bağlamda, festivale katkı sağlayan Giresun Belediyesi, Giresun Üniversitesi, Giresun Ticaret ve Sanayi Odası, Giresun Ticaret Borsası, Giresun Turizm Altyapı Hizmet Birliği, kamu kurumları ile özellikle Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği Giresun Şubesine emeklerinden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum. Siz değerli katılımcılar, Giresun’un bu eşsiz lezzetlerini tatma ve bu güzel şehri daha yakından tanıma fırsatı bulacaksınız. Hepinize keyifli ve lezzet dolu bir festival diliyorum.” ifadelerini kullandı. Festival kapsamında yöresel lezzetlerin tanıtımının yanı sıra, birçok etkinlik de yer aldı. Ünlü şefler CÜNEYT ASAN, HARUN RAŞİT DÖNMEZ ve DOĞA ÇİTÇİ’nin yanı sıra, MasterChef yarışması ile adlarını duyuran ESRA TOKELLİ, Barbaros YOLOĞLU, Ekin Eylem ULAŞ ve Suna AYDIN da festivalde özel sunum ve şovlar gerçekleştirdiler. Vali SERDENGEÇTİ ve eşi Hanımefendi, ünlü şeflerin yemek gösterilerini ilgiyle izledi ve yöresel lezzetlerin tadına baktı. Ayrıca Vali MEHMET FATİH SERDENGEÇTİ ve eşi, davetlilere kendi elleriyle yöresel yemeklerden ikram ederek misafirperverliklerini en güzel şekilde sergilediler. Etkinlikte yöresel lezzetlerin sergilendiği stantları gezip lezzet tadımlarına katılarak, Giresun’un gastronomi zenginliklerini ziyaretçilerle birlikte keşfettiler. Festivale Vali MEHMET FATİH SERDENGEÇTİ ve eşi Belkıs EDİGE SERDENGEÇTİ Hanımefendi başta olmak üzere Giresun Milletvekilleri Prof. Dr. NAZIM ELMAS, Vali Yardımcısı MEHMET FİKRET ÇAVUŞ, il protokolü, siyasi parti temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı.
YORUMLAR (İLK YORUMU SİZ YAZIN)