Genel

Giresun’umuzun Yöresel Lezzetleri Türk Mutfağı Haftasında Tanıtıldı

Vali MEHMET FATİH SERDENGEÇTİ, “Türk Mutfağı Haftası” etkinliklerine katıldı.

Giresun’umuzun Yöresel Lezzetleri Türk Mutfağı Haftasında Tanıtıldı

Vali MEHMET FATİH SERDENGEÇTİ, “Türk Mutfağı Haftası” etkinliklerine katıldı. Cumhurbaşkanlığı himayesinde, Kültür ve Turizm Bakanlığımız koordinasyonunda 21-27 Mayıs tarihleri arasında düzenlenen “Türk Mutfağı Haftası” etkinlikleri kapsamında, Vali MEHMET FATİH SERDENGEÇTİ’nin katılımlarıyla Giresun’umuzun yöresel lezzetleri ile coğrafi işaretli ürünleri tanıtıldı. CUMHURBAŞKANI RECEP  TAYYİP ERDOĞAN’ın eşi Emine ERDOĞAN Hanımefendi’nin öncülüğünde bu yıl 3’üncüsü gerçekleştirilen etkinlikler “Coğrafi İşaretli Ürünler” temasıyla kutlanıyor. Tarihi Zeytinlik Konağı bahçesinde, 23 Mayıs Perşembe günü gerçekleştirilen etkinlikte, İl Milli Eğitim Müdürlüğünün koordinasyonu ile Yeşil Giresun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğretmen ve öğrencileri tarafından Giresun’a ait 13 coğrafi işaretli yemek ile ısırgan yağlaşından samaksaya, kiraz kavurmasından galdirik kızartmasına, Giresun simidinden Giresun pastasına kadar birçok yöresel lezzetimiz de stanttaki yerlerini aldı. İlimizin var olan kültürel yapısıyla iç ve dış göçlerle şehrimize yerleşen toplulukların hep birlikte ortaya çıkardıkları zengin mutfak kültürünün, ulusal ve uluslararası boyutta, daha geniş kitleler tarafından tanınmasını ve gastronomi turizmi alanında da ön plana çıkarılmasını amaçlayan etkinlikte, Vali MEHMET FATİH SERDENGEÇTİ, stanttaki yiyecekler ve etkinlik hakkında Giresun İl Kültür ve Turizm Müdürü Kemal Gürgenci ile İl Milli Eğitim Müdürü Ertuğrul TOSUNOĞLU başta olmak üzere yetkililerden bilgi aldı. Vali Serdengeçti, etkinlikte yapmış olduğu konuşmasında “Öncelikle Türk Mutfağı Haftası’nın aziz milletimize, ülkemize ve insanlarımıza hayırlar getirmesini temenni ediyorum. Sayın CUMHURBAŞKANIMIZ RECEP TAYYİP ERDOĞAN ve değerli eşi Emine Erdoğan Hanımefendi’nin himayelerinde, Kültür ve Turizm Bakanlığımızın desteğiyle tüm Türkiye’mizde, 81 vilayetimizde ve büyükelçiliklerimizde Türk Mutfağı Haftası, 21-27 Mayıs tarihleri arasında kutlanmaktadır.Bu doğrultuda biz de Giresun olarak bugün burada bu haftayı kutluyor, tanıtıyor ve çeşitli etkinlikler düzenliyoruz. Türk Mutfağı Haftası’nın her yıl kutlanmasının, tanıtım ve görünürlük açısından son derece önemli olduğuna inanıyorum. Bu etkinliklerin ülkemizin turizmine, refahına, kültürüne ve medeniyetimize büyük katkı sağlayacağına hiç şüphem yoktur. Her yıl farklı bir tema ile kutlanan bu haftanın, bu yılki teması da coğrafi işaretlerdir. Sayın Emine ERDOĞAN Hanımefendi’nin coğrafi işaret ürünleri arasında Giresun tombul fındığını tanıtması hem bizler için hem de fındığın başkenti olan ilimiz için büyük bir gurur kaynağı olmuştur. Bu vesileyle biz de Giresun’daki coğrafi işaretli ürünlerimizi ve aday ürünlerimizi tanıtıyor, tescil süreçlerindeki çabalarımızı anlatıyoruz. Giresun’un, Türk mutfağının önemli bir parçası olarak hem Karadeniz mutfağına hem de ulusal mutfağımıza büyük katkılar sunduğunu değerlendiriyoruz. Şu an itibarıyla Giresun’da 13 adet coğrafi işaretli ürün bulunmaktadır ve bu sayıyı artırmak istiyoruz. Coğrafi işaretle birlikte geleneği koruyor, üretimi muhafaza ediyor ve üreticiyi destekliyoruz. İlerleyen dönemlerde bu sayının 20-30’a ulaşacağını öngörüyoruz. Coğrafi işaretlerin önemine değinmek gerekirse, bir ürünün tüm üretim süreçleri ve hammaddesi belirli bir yöreye aitse ve tüketiciler bu ürünü o yöreye özgü olarak biliyorsa, bu ürün menşe adı ile tescillenir. Eğer ürünün hammaddesi ya da üretim biçimlerinden biri yöreye özgü ise ve tüketiciler bu ürünü yine o yöre ile ilişkilendiriyorsa, bu ürün mahreç işareti ile tescillenir. Giresun’daki 13 adet coğrafi işaretli ürünün altısı menşe adı, yedisi ise mahreç işareti ile tescillenmiştir. Örneğin, coğrafi işaretli ürünlerimizden Giresun tombul fındığı menşe adı olarak tescillenmiştir. Ayrıca Alucra Oğlak Kebabı, mahreç işareti ile tescillenmiş ürünlerimizdendir. Bu ürünlerimizi tanıtmak ve geleceğin şefleri, aşçıları olan öğrencilerimize bu değerleri aktarmak amacıyla bugün burada çeşitli programlar düzenledik. Bu doğrultuda, potansiyel ürünlerimizi tarımda, gıdada, sanayide ve el sanatlarında tanıtmaya devam edeceğiz. Giresun’un muazzam bir turizm potansiyeli vardır ve bu potansiyelin ilimize getireceği refahı artıracağına inanıyorum. Türk Mutfağı Haftası’nın da turizme, kültürümüze ve sosyolojimize çok ciddi katkılar sunacağını değerlendiriyorum.

YORUMLAR (İLK YORUMU SİZ YAZIN)

ÜYE GİRİŞİ

KAYIT OL