Azerbaycan Savunma Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, 12 Eylül 2022 tarihinde Ermenistan Silahlı Kuvvetlerinin provokasyonu sonucu çıkan çatışmada 50 askerin şehit edildiği belirtildi.
Giresun Azerbaycanlılar Derneği Başkanı Elgün Memmedov’da yaşanan bu durumla ilgili açıklama yaptı.
Başkan Memmedov yaptığı açıklamalarda; “10 Kasım 2020’de iki devlet arasında imzalanan anlaşmaya rağmen, özellikle son bir ayda Ermenistan tarafı mütemadiyen ateşkesi rejimini bozarak anlaşmaya sadık kalmamıştır. Buna rağmen Azerbaycan Ermenistan’a defalarca zeytin dalı uzatarak bölgede barışı sağlamak adına inisiyatif kullanmıştır. Ancak ne yazık ki 2 gün önce yine iyi niyetiyle sınanmıştır. Toprak bütünlüğümüzü korumak için karşı taarruza geçmek mecburiyetinde kalan ordumuz, lokal operasyonlar yaparak düşmana karşılık vermiştir. Ağır darbeler alan Ermenistan, her zaman olduğu gibi soluğu Rusya, Fransa ve Amerika gibi ülkelerin liderlerini aramakta almıştır. 30 yıldır topraklarımızın işgaline göz yuman bu ülkeler, Azerbaycan’ı sivil ermeni oluşumlarını vurmakla suçlayarak; savaşın çözüm yolu olmayacağını söylüyorlar.
Bugün haklı davamızda bize karşı çıkan devletlere baktığımızda; Rusya şu anda Ukrayna’da soykırım yapıyor, Fransa Ruanda’da yaptığı katliamı unutuyor ve tam da şu anda Yunanistan’ı Türkiye’nin üzerine sürüyor, Amerika adeta Irak, Afganistan, Suriye geçmişini kendi karanlık tarihinden saymıyor ve Azerbaycan’daki Büyükelçiliği Bakü’de oturup bizi Ermenistan sivil yerleşim yerlerini vurmakla ittiham ediyor. 40 milyon Azerbaycan Türkünü unutup Müslümanım diye geçinen İran ise “Azerbaycan-Ermenistan sınırında gerçekleşecek değişikliği kabul etmemiz mümkün değildir” diyor.
Yaptıkları savaşların hiçbiri hukukla bağdaşmadığı gibi bizim hem hukuki hem de haklı savaşımıza karşı çıkmaya çalışmaktalar. 2020 savaşında neredeyse tamamen mahvedilen Ermenistan ordusunun, bize bir gecede 50 şehit verdirmesi de şüphe uyandıracak ayrı bir konu. Zira Ermenistan şu anda o kadar kayıp verdirecek donanıma sahip değil. Azerbaycan’ın yakın tarihte Ermenistan’la yakınlaşması, Avrupa ile gaz anlaşması yapması, hangi devletlerin işine gelmediyse -bu savaşın ardından da o devletlerin desteği olduğu intibasını uyandırıyor. Kimin ne dediğini önemsemeden hakkımız olanı alıyoruz, alacağız da. Her zaman devletimizin, milletimizin, ordumuzun yanındayız. Akıttıkları kanın hesabını misliyle ödeyecekler. Yüce Allah âli mertebeye yükselen şehitlerimize rahmet eylesin. Yaralılarımıza acil şifalar diliyoruz. Giresun Azerbaycanlılar Derneği olarak, milletimize baş sağlığı diliyoruz.” ifadelerini kullandı.
YORUMLAR (İLK YORUMU SİZ YAZIN)