Genel

Giresun İli Tarımsal Üretim Planlaması Toplantısı Yapıldı

Giresun İli Tarımsal Üretim Planlaması Toplantısı 14 Mart 2024 tarihinde İl Müdürlüğü toplantı
salonunda yapıldı.

Giresun İli Tarımsal Üretim Planlaması Toplantısı Yapıldı

Giresun İli Tarımsal Üretim Planlaması Toplantısı 14 Mart 2024 tarihinde İl Müdürlüğü toplantı

salonunda yapıldı. Toplantıya; Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Nuri Yılmaz,

Hayvancılık Genel Müdürlüğü İdari İşler ve Koordinasyon Daire Başkanı Fatih Ersoy, Tarım Reformu

Genel Müdürlüğü Tarımsal Üretim Planlama Koordinatörü Sebahattin Keskin, Bitkisel Üretim Genel

Müdürlüğünde görevli Yüksek Ziraat Mühendisi Cem Ceylan, Strateji Geliştirme Başkanlığında görevli

Veteriner Hekim Yusuf Fidan, Giresun İl Tarım ve Orman Müdürü Dr. Muhammet Angın, Giresun

Orman Bölge Müdürü Ahmet Ulukan, Bakanlığımıza bağlı tüm kurum/kuruluşların yöneticileri, Şube

ve İlçe Müdürlerimiz ile teknik personel katılım sağladı.

Toplantıda, ülkemizde tarımsal üretim planlaması ve çeşitli sektörel stratejiler üzerine görüş alış

verişinde bulunuldu ve Giresun ilinde tarım sektörünü daha verimli ve sürdürülebilir bir hale

getirme yolunda atılan önemli bir adım olarak değerlendirildi.

Toplantıda konuşan İl Müdürü Dr. Muhammet Angın “Bakanlığımız, 05 Nisan 2023 tarihinde resmi

gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren kanun ile ülkemiz tarımını planlama adına çok önemli adımlar

atmıştır. Yapılan bu planlı üretim ile arz güvenliği sağlanmış olacaktır. Arz ve talep miktarını dikkate

alınarak tarım havzası veya işletme bazında hangi ürün veya ürün gruplarının üretileceği

belirlenecektir.” Dedi.

İl Müdürü Angın “Ülke ihtiyacına göre asgari ve azami üretim miktarlarının tespit edilerek ürün

fazlası veya eksikliğinin oluşmasının önüne geçilmesi, ihtiyaç duyulan miktarda ürünün, en uygun

yerde üretilmesi ile birlikte, kaynak kullanımında optimizasyon, verimlilik ve tarımsal hasılada artış

sağlanması, hasat döneminde çiftçilerimizin pazarlama sorunu yaşamalarının önüne geçilmesi,

çiftçilerimizin refah düzeylerinin yükselmesine katkı sağlanması,  iklim değişikliği dikkate alınarak

doğal kaynaklarımızın sürdürülebilir kullanımı temin edilerek suyu merkeze alan bir bitkisel üretim

planlamasının amaçlandığını vurguladı” ve “Giresun İlinde yaklaşık 1 milyon 177 bin 290 dekar alanda

yetişen fındık ürünü olduğunu fındık ve bazı özel kanunu olan ürünlerin bu planlamadan  muaf

olduğunu belirtti. Bu planlama ile özellikle iç kesimde ki üç ilçede (Şebinkarahisar, Alucra ve Çamoluk)

YORUMLAR (İLK YORUMU SİZ YAZIN)

ÜYE GİRİŞİ

KAYIT OL